Eğirdir’de otel, pansiyon ve apartlarda çalışan personellere yönelik eğitim kursunu başarı ile bitiren kursiyerlere belgeleri düzenlenen törenle verildi.
"Kalifiye eleman" sorununa "Eğitim"li çözüm...
26 Haziran - 1 Temmuz tarihleri arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü ve Bizim Eğirdir Platformu (BEP) işbirliği ile düzenlenen İşbaşı eğitim kursları çerçevesinde Eğirdir’de otel, pansiyon ve apartlarda çalışan personellere yönelik eğitim kursunu başarı ile bitiren kursiyerlere belgeleri düzenlenen törenle verildi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü ve Bizim Eğirdir Platformu (BEP) işbirliği ile Eğirdir’de turizm tesislerinde çalışan kişiler için Ön Büro ve Kat Hizmetleri eğitimi düzenlendi.
Eğitimler, Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü’nden Ön Büro Branşında Cezzim Özdemir ile Kat Hizmetleri Branşında Selcan Özdemir tarafından verildi.
26 Haziran - 1 Temmuz tarihleri arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü ve Bizim Eğirdir Platformu (BEP) işbirliği ile düzenlenen İşbaşı eğitim kursları çerçevesinde Eğirdir’de otel, pansiyon ve apartlarda çalışan personellere yönelik Ön Büro ve Kat Hizmetleri eğitim kursunu başarı ile bitiren 31 personele belgeleri düzenlenen törenle verildi.
Törene; Eğirdir Kaymakamı Abdullah Akdaş, İl Kültür ve Turizm Müdürü Ali Göçer, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) Genel Sekreteri Abdullah Madenci, Bizim Eğirdir Platformu (BEP) Başkanı ve Eğirdir MYO Öğretim üyesi Çetin Meydan ile kursiyerler katıldı.
Program devletimizin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve ebediyete intikal eden aziz şehitlerimiz için bir dakikalık saygı duruşunda bulunulması, akabinde İstiklal Marşımızın söylenilmesi ile başladı.
Meydan; “Eğirdir, Isparta’nın Parlayan Aynası…”
Törende bir konuşma yapan BEP Başkanı Çetin Meydan "Eğirdir, Isparta’nın turizm konusunda parlayan bir aynası" dedi. Meydan, konuşmasında şunları söyledi; “Eğirdir ilçemiz bir turizm bölgesi. Mutlaka bizlerin de eksiklikleri var. Bu eksikliklerimizi gidermek için bir takım çalışmalar içerisindeyiz. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü ve Bizim Eğirdir Platformu (BEP) işbirliği ile Eğirdir’de Turizm işiyle uğraşan arkadaşlarımıza yönelik Ön Büro ve Kat Hizmetleri kursu düzenledik. Kursiyerlerimiz eksiksiz olarak her gün bu kurslarımıza bizzat katıldılar. Bunun da memnuniyeti içerisindeyiz. Eğirdir, Isparta’nın turizm konusunda parlayan bir aynası. Eğirdir’imizin turizm konusunda kalkınması için bu tür çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.
Kaymakam Akdaş: “Her şeyi Devletten beklemeyelim. Kendi kapımızın önünü kendimiz temizleyeceğiz…”
Daha sonra konuşmalarını yapmak üzere kürsüye davet edilen Kaymakam Abdullah Akdaş ise, "… Eğirdir öyle bir memleket ki; yol güzergahında olması yanında doğal güzellikleriyle de ilgi çeken, insanların ömrü hayatında muhakkak bir kere ziyaret etmek istedikleri bir yer. Allah bu güzelliği Eğirdir’e vermiş. İnsanlarımız, bazen günübirlik, bazen konaklamalı olarak bizim çeşitli mekanlarımızda en doğal ihtiyaçlarını karşılamak istiyorlar. Yeme içme, barınma gibi. Biz bunun ismine turizm diyoruz. Bu tür ihtiyaçları sağlayan, sunan kişilere de turizmci diyoruz. Böyle bir yerde yaşamanın, turizm işleriyle uğraşmanın, güzellikleri yanında zorlukları da var. Ama bu zorlukları da eğitimle aşabileceğimizi düşünüyorum. Zaman zaman Eğirdir’e gelen turizmcilerin şikayetleriyle karşılaşıyoruz. Özellikle fiyatlardan, hijyenden, kötü muameleden şikayet alıyoruz. Her şeyi devletten beklemenin bir anlamı yok. İlk önce kendi kapımızın önünü temizleyeceğiz ki ondan sonra temizlemeyenler hakkında gerekli işlemin yapılmasını devletten bekleyeceğiz” dedi.
Eğirdir’de alt yapı konusunda eksikliklerin olduğunu ifade eden Kaymakam Abdullah Akdaş, “Maalesef alt yapı eksikliklerimiz var. Bir ölçüde de vatandaşlarımızın bu eksiklikleri kendi sundukları hizmetle tolere etmesi, kapatması gerekiyor. Turizm işletmecisi bir patronun sunacağı hizmet kalitesi belki bizim kaldırımımızın, yolumuzun eksikliğini kapatacak. Veya alt yapı sorunlarımızı, 'gittik gördük, gezdik alt yapıda sorunlar var ama; hizmet çok kaliteli, temizlik çok güzel, personelin veya turizmcinin muamelesi hakikaten çok güzel' dedirtirsek hep beraber kazanırız. Düzenlenen Ön Büro ve Kat Hizmetleri kursunun amacı da bu. Bu işler nasıl yapılır, mevzuat kısmı nedir ve bu işlerdeki adap ve usul nedir bunu öğrenmeniz için yapılmış bir kurstur. İnşallah bu kurslarımızın devamı gelecek. Biz sizlere kesinlikle eğitimsizsiniz diye bir şey söylemiyoruz. Biz bu işi daha ileriye nasıl götürebiliriz, daha iyiye nasıl ulaşabiliriz, hizmet kalitesini daha nasıl sağlayabiliriz diye uğraşıyoruz. Çünkü rekabet ettiğimiz alan, kişiler ve yerler çok. Turizm öyle bir şey ki dünya çapında yapılır. Senin buradaki hatan senin turizmini baltalar. Biz her şeyimizi avantajı lehimize çevirmemiz gerekiyor” diye konuştu.
Kaymakam Abdullah Akdaş konuşmalarını, kurslara katılan kursiyerlere, Kültür ve Turizm Bakanlığına, BEP Üyelerine teşekkür ederek tamamladı.
Konuşmaların ardından eğitimleri başarıyla tamamlayan kursiyerlere sertifikaları Kaymakam Abdullah Akdaş, İl Kültür ve Turizm Müdürü Ali Göçer, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) Genel Sekreteri Abdullah Madenci tarafından takdim edildi.